اینفوگرافی زیر ترجمهٔ فارسی اینفوگرافی‌ سازمان apqc است که با موضوع چالش‌های مدیریت فرایند در سال ۲۰۱۷ منتشر کرده است. APQC، مخفف مرکز کیفیت بهره‌وری آمریکا، یک نهاد غیرانتفاعی است که برای سال‌های متمادی اقدام به تهیهٔ چارچوب و طبقه‌بندی فرایند‌ها برای کسب‌و‌کار‌ها و صنایع مختلف نموده است. چارچوب‌هایی که  تحت عنوان «چارچوب طبقه‌بندی شدهٔ فرایند‌ها» (Process classification Framework) یا به اختصار PCF شناخته می‌شوند.

apqc در سال ۲۰۱۷ نظرسنجی‌ای اجمالی از میان فعالان حوزهٔ مدیریت فرایند انجام داد که طی آن چالش‌ها و اولویت‌های «مدیریت فرایند» مورد مطالعه قرار گرفت. این اینفوگرافی به مهم‌ترین نتایج با موضوع «چالش‌های مدیریت فرایند» در سال ۲۰۱۷ می‌پردازد.

اینفوگرافی چالش‌های مدیریت فرایند

اینفوگرافی چالش‌های مدیریت فرایند – برای دیدن اینفوگرافی در اندازهٔ اصلی بر روی تصویر کلیلک کنید

چهار چالش مدیریت فرایند در سال ۲۰۱۷ به ترتیب موضوعات زیر هستند:

۱. تغییر تفکر وظیفه محور به تفکر فرایند محور

۲. تنظیم مدیریت فرایند با استراتژی‌های سازمانی

۳. درگیر ساختن رهبری سازمان با مدیریت فرایند

۴. بهبود سطح بلوغ شیوه‌های مدیریت فرایند

۱. تغییر تفکر وظیفه محور به فرایند محور

در این موضوع استفاده از «جریان ارزش» و «فرایند‌های پیوسته» (end to end process) برای تجزیهٔ واحد‌های عملکردی و تقویت یک فرهنگ سازمانی فرایند محور یکی از شاخص‌های این تغییر بنیادی است.

۲. تنظیم مدیریت فرایند با استراتژی‌های سازمانی

برای تنظیم مدیریت فرایند با استراتژی‌های سازمانی باید فرایند‌ها را بر اساس نقش آن‌ها دسته‌بندی نمود تا «تمایز رقابتی» و «مزیت رقابتی» را برای سازمان خود ایجاد کرد.

۳. درگیر ساختن رهبری سازمان با مدیریت فرایند

گره زدن اهداف و اولویت‌های استراتژیک سازمان به فرایند‌های سزامانی از روش‌هایی است که به وسیلهٔ آن می‌توان بدنهٔ رهبری و مدیریت ارشد سازمان را با موضوع مدیریت فرایند درگیر ساخت.

۴. بهبود سطح بلوغ شیوه‌های مدیریت فرایند

در این مبحث استاندارد‌سازی، تعامل، سنجش و ارزیابی و مدیریت عملکرد به افزایش سطح بلوغ سازمان در مدیریت فرایند کمک می‌کند.

 

 


نظر بدهید

1500 کاراکتر باقیمانده

تعداد نظرات0

خبرنامه پگاه آفتاب

برای دریافت جدیدترین مقالات و مطالب پایگاه دانش پگاه آفتاب ایمیل خود را وارد کنید.