شرکت مدیریت تولید برق بعثت، بهره‌بردار نیروگاه بعثت تهران، به راهکار اتوماسیون صنعتی پاداس (سیستم جمع‌آوری و مانیتورینگ دادهٔ پگاه آفتاب)، که با رویکرد IoT توسعه یافته است، مجهز شد.

این راهکار امکان انتقال سیگنال‌های آنالوگ و دیجیتال را بر بستر شبکه IT فراهم می‌آورد؛ و شامل تجهیزات ۱۶ کانالهٔ جمع‌آوری و انتقال سیگنال بر بستر شبکهٔ پاداس، مبدل آنالوگ به دیجیتالِ دو کانالهٔ پاداس و راهکار نرم‌افزاری مانیتورینگ برای نمایش اطلاعات سیگنال‌ها در محیط شبکه است.

شرکت مدیریت تولید برق بعثت با هدف امکان لاگ‌برداری و مانیتورینگ سیگنال‌های تولید اقدام به بهره‌برداری از این راهکار کرده است.

توانمندی‌های پگاه آفتاب در حوزه اتوماسیون صنعتی

نیروگاه بعثت تهران از سال ۱۳۸۹ به جمع بهره‌برداران ERP نیروگاهی پگاه آفتاب پیوسته و از جمله سازمان‌هایی است که هم‌اکنون از تمام ماژول‌های ERP نیروگاهی به صورت عملیاتی استفاده می‌کند.

ERP‌ نیروگاهی پگاه آفتاب مستقر در نیروگاه بعثت شامل زیرسیستم‌های نگهداری و تعمیرات، برنامه‌ساز، لاگ‌شیت، پرسنلی و صدور احکام، درمان، آموزش، حضور و غیاب، حقوق و دستمزد و مدیریت پاداش، حساب‌داری، انباری و حساب‌داری انبار، تدارکات و مدیریت قراردادها و حساب‌داری تدارکات، جمع‌داری و حساب‌داری اموال، گردش مکاتبات و مدیریت اسناد، مدیریت جلسات، فروش برق و انرژی و راهکار پاداس (سیستم جمع‌آوری و مانیتورینگ دادهٔ پگاه آفتاب) است.

شركت مدیریت تولید برق بعثت (نیروگاه بعثت) از مجموعه شركت‌های وابسته مادر‌تخصصی برق حرارتی و عهده‌دار تولید انرژی الكتریكی است؛ که در سال ۱۳۴۳ در زمینی به مساحت ۲۰ هكتار در منطقه خزانه بخارایی، واقع در جنوب شرقی شهر تهران، توسط شركت جنرال الكتریك (GE) با نصب سه واحد بخار، هر یک به قدرت اسمی ۸۲.۵ مگاوات و در مجموع ظرفیت اسمی ۲۴۷.۵ در زمان طراحی، تأسیس شده است.

سوخت اصلی این نیروگاه گاز طبیعی است و برق تولیدی نیروگاه توسط دو پست ۶۳ كیلوولت با ۱۳ فیدر خروجی ( ۴ خط هوایی و ۹ كابل زیرزمینی ) به شبكه فوق توزیع برق منطقه‌ای تهران و ۲۳۰ كیلوولت با ۳ فیدر خروجی به‌وسیله خطوط هوایی به شبكه سراسری منتقل می‌شود.


نظر بدهید

1500 کاراکتر باقیمانده

تعداد نظرات0

خبرنامه پگاه آفتاب

برای دریافت جدیدترین مقالات و مطالب پایگاه دانش پگاه آفتاب ایمیل خود را وارد کنید.