فرایند انتخاب ERP علاوه بر در نظر گرفتن سیستم یکپارچه ERP باید شامل تعیین وضعیت آینده کسب و کار، انتخاب عناصر صحیح و مشارکت دادن موثر‌ترین منابع انسانی نیز باشد.

کسب‌وکار‌هایی که قصد استقرار یک سیستم ای‌آر‌پی دارند تنها نباید نگران این باشند که کدام سیستم را انتخاب می‌کنند. روند انتخاب و گزینش ERP – ای‌آر‌پی باید بر روی یک نقطه متمرکز شود. تمرکز بر روی تغییری که استقرار ای‌آر‌پی در کسب و کار صورت می‌دهد.  آماده‌سازی کافی در خلال انتخاب ERP – ای‌آر‌پی شانس استقرار موفقیت‌آمیز آن را افزایش خواهد داد. علاوه بر درنظر داشتن خود سیستم یکپارچه ERP – ای‌آر‌پی در فرایند انتخاب، این مرحله باید شامل تعیین وضعیت آینده، انتخاب عناصر صحیح و مشارکت دادن موثر‌ترین منابع انسانی نیز باشد.

اولویت‌های انتخاب ERP

اولویت‌های انتخاب ERP

تعیین وضعیت آینده

یک سیستم گزینش این فرصت را ایجاد می‌کند تا با دریافت نظر کارکنان بتوانیم مسیری که در آینده طی خواهیم کرد را تعیین کنیم. بازخوردهای دلگرم‌کننده در خلال انتخاب ERP – ای‌آر‌پی، به کارکنان سهمی در فرآیند تصمیم‌گیری می دهد و آن‌ها را برای وضعیت آینده‌ی سازمان آماده می‌کند.  در مجموع توسعه‌ بخشیدن به روند کلی چشم‌انداز بهبود فرایند در سازمان به افراد توانایی مشاهده‌ی مسیر آینده را می‌دهد. توافق بر سر فرایند‌های کسب‌و‌کار در آینده می‌تواند چارچوبی برای نمایش موارد کاربردی تدوین شده‌ی نرم‌افزار باشد. موارد کاربردی تدوین شده‌ی ERP  – ای‌آر‌پی انتخابی به افراد کلیدی سازمان این اجاره را می‌دهد که وضعیت آینده را با وضوح بیش‌تری مشاهده کنند. از آن‌جا که فرایند‌ها در خلال روند انتخاب راهکار مدون می‌شوند می توانند به عنوان سناریو‌های سنجش در خلال استقرار دنبال شوند.

انتخاب عناصر صحیح

ترسیم یک طرح قوی برای پروژه‌ی ERP – ای‌آر‌پی در خلال فرایند گزینش به سازمان این اجازه را می‌دهد که وضعیتی واقع ‌بینانه از هزینه کل مالکیت، بودجه و جدول زمانی پیش‌بینی شده برای استقرار ERP – ای‌آر‌پی را در نظر بگیرد. مشاوران باید در بحث تعیین بودجه برای اجرای دقیق استقرار مشارکت داشته باشند. بحث‌های آزاد در این مرحله تضمین می‌کنند که همه‌ی عناصر در هر بخش از سازمان شامل سفر، فضای تیمی، آموزش، منابع داخلی، سخت‌افزار‌ها و نرم‌افزار‌ها در بحث بودجه در نظر گرفته شوند.   

مشارکت دادن موثر‌ترین نیرو‌ها

در فرایند یکپارچه‌سازی سیستم‌ها شما به تیمی از نیرو‌های داخلی برای کمک به طراحی سیستمی متناسب با نیاز‌های کسب‌وکار‌تان احتیاج خواهید داشت. روند گزینش ERP – ای‌آر‌پی نهایی می‌تواند به ما در شناخت نیرو‌های هیجان‌زده‌ نسبت به  ERP – ای‌آر‌پی جدید بینش بدهد. این موضوع  به رهبران کمک می‌کند تا بهترین نیرو‌های داخلی‌شان برای پیش‌بردن استقرار را شناسایی کنند. درخواست برای مشارکت کارکنان در تهیه‌ی چشم‌انداز آینده‌ی سازمان و انتخاب یک راهکار ERP – ای‌آر‌پی منجر به پذیرش حداکثری راهکار گزینش شده خواهد شد.


نظر بدهید

1500 کاراکتر باقیمانده

تعداد نظرات0

خبرنامه پگاه آفتاب

برای دریافت جدیدترین مقالات و مطالب پایگاه دانش پگاه آفتاب ایمیل خود را وارد کنید.