در انتخاب نرم افزار مدیریت فرایند‌های کسب‌و‌کار علاوه بر مواردی که به قابلیت‌ها و ویژگی‌های نرم‌افزاری و فناورانه بر‌می‌گردد باید به معیار‌های خود پیمانکار توسعه دهندهٔ نرم افزار BPMS نیز توجه کرد. در اینفوگرافی زیر به ۱۰ معیار مهم در انتخاب پیمانکار BPMS اشاره شده است:

برای مشاهده تصویر در اندازهٔ بزرک‌تر روی آن کلیک کنید

۱. تضمین پاسخگویی به نیاز‌های کاربردی در آینده

شرکت ارائه دهندهٔ BPMS باید از پوشش نیازمندی‌های فعلی شما عبور کرده و با نقشهٔ راه روشنی، از ظرفیت تحقیق و توسعه موجود خود استفاده کرده تا قابلیت‌های پیشرفته‌ای را که شما در آینده به آن نیاز پیدا خواهید کرد را فراهم آورد.

۲. پشتیبانی و اشتیاق نسبت به استاندارد‌ها

پیمانکاری را انتخاب کنید که از استاندارد‌های صنعت در مدل‌سازی فرایند، یکپارچه‌سازی و فناوری‌هایی که ضامن پیوستگی  و استمرار اتصال و ایجاد یکپارچگی هستند، پشتیبانی کند.

۳. تعهد به تحقیق و توسعه

سازمان‌ها و شرکت‌های  پیشرو  بیش از ۲۵ درصد از درآمد خود را در بخش‌های تحقیق و توسعه هزینه می‌کنند. اولویت تحقیق و توسعه در این‌گونه شرکت‌ها توسعه قابلیت‌هایی است که مبتنی بر مشتری است؛ قابلیت‌هایی که توسعهٔ آن‌ها به خلق ارزش برای مشتری ختم می‌شود.

۴. پیاده‌سازی سریع

به دنبال فروشنده‌ای باشید که سابقهٔ خوبی در پیاده‌سازی سریع داشته باشد؛ به نحوی که حتی در محیط‌های پیچیده هم به ندرت نیاز به بازنگری در مراحل پیاده‌سازی شده داشته باشد. تولید یک نرمافزار خوب و یا فروشنده یک نرم‌افزار خوب بودن کافی نیست. این فقط اسلحه شما است. هر اسلحه‌ای نیاز به تیراندازان قابل و مربیان کارکشته و حرفه‌ای دارد تا مسیر شما را در مدیریت فرایندهای کسب و کار هموار و کوتاه نماید.

۵. توانایی مقیاس‌پذیری سریع

ارزیابی معماری پلتفرم و متد‌های یکپارچه‌سازی داده‌ها برای کسب اطمینان از هماهنگ‌سازی کاملا بهینه بین مدل‌های فرایندی، منابع داده و سیستم‌های قدیمی برای شناسایی توان مقیاس‌پذیری سیستم.

۶. بازاستفاده، بازاستفاده و استفاده مجدد

یک پلتفرم پیشروی BPMS باید مروج «بازاستفاده» باشد؛قابلیت تعریف قواعد به نحوی که بتوان به سرعت و با هزینه‌ای مقرون‌ به صرفه از Business Object‌ها در خلال فرایند‌ها و پروژه‌های مختلف بازاستفاده کنیم.

۷. میزان سازگاری پلتفرم

اکثر شرکت‌ها و سازمان‌ها به سختی خود را با برنامه‌زمانبندی تغییر فرایندها منطبق می‌کنند. لذا باید بتوان فرایندها را با مدل پیاده‌سازی و توسعه تدریجی و در قالب  چند iteration که هر یک بازه دوهفته‌ای را شامل شود پیاده‌سازی نمود. بگونه‌ای که در پایان هر مرحله تکرار بخشی از فرایند یا محصول یا نیاز نهایی با قابلیت تست، تحویل و حتی استفاده را در اختیار داشته باشیم.

۸. شبکه سازی پیشگامان فرایند

هنگام انتخاب یک همکار بلند مدت در حوزهٔ فناوری فقط به این نگاه نکنید که ابزار جالبی تولید کرده است بلکه به این دقت کنید که آیا این همکار امکان متصل‌کردن کاربران و پیشگامان کسب‌و‌کار و اشتراک‌گذاری دانش و ایده‌های میان آن‌ها و همفکری‌ میان‌ این پیشگامان برای توسعه را نیز داشته باشد. مدیریت فرایند، تحول دیجیتال و مفاهیم دانشی – فناورانه از این نوع، موضوعاتی چند رشته‌ای هستند و شرکت ارایه دهنده ابزار حتما باید شبکه قابل قبولی از فرهیختگان این علوم مختلف و مرتبط را ایجاد کرده باشد.

۹. مشتریان و بهره‌برداران فعال و راضی

پیمانکار BPM شما باید قابلیت پاسخ‌گوی سریع به مشتریان خود را داشته باشد و پشتیبانی مناسبی در پیچیده‌ترین موارد، به خصوص در فرایند‌هایی که مربوط به عملیات‌های محوری هستند به بهره‌بردارن آنها ارائه دهد.

۱۰. تمرکز  کامل بر روی بازگشت سرمایه

از کاهش هزینه‌ها و ورود سریع به بازار تا بهبود انطباق و خدمات مشتریان؛ پیمانکار BPMS باید تمرکز اصلی‌اش بر روی خلق ارزش و بازگشت سرمایه باشد.


نظر بدهید

1500 کاراکتر باقیمانده

تعداد نظرات0

خبرنامه پگاه آفتاب

برای دریافت جدیدترین مقالات و مطالب پایگاه دانش پگاه آفتاب ایمیل خود را وارد کنید.