در تیرماه سال جاری دوره آموزشی تخصصی «طبقه‌بندی، شناسایی و کدگذاری قطعات یدکی و مواد مصرفی» در نیروگاه گازی ری برگزار شد.

این دوره با هدف آشنایی مدیران و کارشناسان مدیریت انبار و زنجیره تامین کالا با مفاهیم و روش‌های طبقه‌بندی کالا، استانداردهای کلاسه‌بندی کالا، فرایند شناسایی و کدگذاری قطعات، جانمایی و انبارش اقلام در انبار برگزار شد.

در این دوره، علاوه بر پرداختن به مفاهیم و استانداردهای رایج داخلی و بین‌المللی، روش‌های اجرایی، چارچوب‌های عملیاتی، مسائل و مشکلات ملموس پروژه‌های طبقه‌بندی، کلاسه‌بندی، شناسایی و کدگذاری کالا در سازمان‌های تجهیز پایه مانند نیروگاه‌های حرارتی و نیز اثرات آن بر بهبود نگهداشت و بهره‌برداری نیروگاه به صورت کارگاهی و با ذکر نمونه‌های عینی در پروژه‌های گذشته تشریح شد.

 

برگزاری دوره آموزشی تخصصی «مدیریت طبقه‌بندی، شناسایی و کدگذاری قطعات یدکی و مواد مصرفی» در نیروگاه گازی ری

برگزاری دوره آموزشی تخصصی «مدیریت طبقه‌بندی، شناسایی و کدگذاری قطعات یدکی و مواد مصرفی» در نیروگاه گازی ری

 

این دوره توسط مهندس وحید سلمانی، مدیر راهکار ERP نیروگاهی ارایه گردید. سرفصل‌های دوره شامل:

  • تعاریف و مفاهیم انبارداری، مدیریت قطعات یدکی و مدیریت دارایی‌های فیزیکی
  • اهمیت طبقه‌بندی کالا و آشنایی با استانداردهای رایج داخلی و بین‌المللی
  • معرفی به‌روش پگاه آفتاب جهت طبقه‌بندی، شناسایی و کدگذاری اقلام یدکی و مواد مصرفی
  • طراحی نظام انبارش، جانمایی، نگهداشت و کنترل انبار قطعات یدکی
  • پایدارسازی و بهبود مستمر نظام طبقه‌بندی و شناسایی قطعات یدکی
  • آشنایی با فرایندهای مدیریت کالا، مدیریت موجودی، مدیریت انبار و ارتباط آنها با فرایندهای WRM / WOM / Work Permit و سایر فرایندها و زیرفرایندهای مالی و پشتیبانی

 

پگاه آفتاب طی سال‌های اخیر تلاش کرده با برگزاری دوره‌های تخصصی مرتبط با مدیریت نگهداشت و بهره‌برداری دارایی‌های فیزیکی، مدیریت فرایندهای کسب‌و‌کار و تحول دیجیتال، مدیریت منابع انسانی، مدیریت انبار قطعات یدکی و مواد مصرفی گامی در جهت دانش‌افزایی متخصصان صنعت آب و برق کشور و انتقال تجربیات و ارایه راهکارهای عملیاتی برای حل مسائل و مشکلات صنایع با تکیه بر دیجیتالی‌سازی بردارد.

شرکت مدیریت تولید برق ری، بهره‌بردار نیروگاه گازی ری از جمله نیروگاه‌هایی است که از بهار امسال به جمع بهره‌برداران ERP نیروگاهی پگاه آفتاب پیوسته است.

نیروگاه ری با ۳۶واحد توربين گازی دارای ظرفيت اسمی ۱۱۷۱ مگاوات است. با توجه به تنوع و تعداد توربين‌های نصب شده اين نيروگاه يکی از متنوع‌ترين نيروگاه‌های گازی جهان است.


نظر بدهید

1500 کاراکتر باقیمانده

تعداد نظرات0

خبرنامه پگاه آفتاب

برای دریافت جدیدترین مقالات و مطالب پایگاه دانش پگاه آفتاب ایمیل خود را وارد کنید.