دومین دوره از مجموعه کارگاه‌های آموزشی «مدیریت قطعات یدکی و مواد مصرفی» برای صنعت برق استان سیستان و بلوچستان، توسط پگاه آفتاب و با همکاری دانشکده شهید عباسپور و دانشگاه هاتف زاهدان از تاریخ ۷ آذر تا ۲۱ آذرماه به صورت آنلاین برگزار شد.

مدرس این دوره آقای مهندس وحید سلمانی، مدیر راهکار ERP پگاه آفتاب بود و مخاطب آن کارشناسان و مدیران حوزه انبار و زنجیره تامین کالای برق منطقه‌ای استان سیستان و بلوچستان بودند.

بخش اول این رویداد آموزشی، پیش از این در اسفند ماه سال گذشته برگزار شده بود؛ که به دلیل استقبال شرکت‌کنندگان، بخش دوم این کارگاه آموزشی در آذرماه برگزار گردید.

برگزاری دوره آموزشی تخصصی «مدیریت قطعات یدکی و مواد مصرفی » ویژه صنعت برق سیستان و بلوچستان

طی این دوره به تشریح سرفصل‌های زیر پرداخته شد:

  • تعاریف و مفاهیم مرتبط با انبارداری قطعات یدکی و جایگاه آن در مدیریت دارایی‌های فیزیکی
  • اهمیت سیستم طبقه‌بندی، کلاسه‌بندی و شناسایی و آشنایی با استانداردهای رایج داخلی و بین‌المللی
  • معرفی به‌روش‌های تجربه‌شده جهت طبقه‌بندی، شناسایی و کدگذاری اقلام یدکی و مواد مصرفی
  • آشنایی با طراحی نظام انبارش و اصول جانمایی، چیدمان، نگهداشت و کنترل
  • پایدارسازی و بهبود مستمر نظام مدیریت قطعات یدکی و مواد مصرفی
  • آشنایی با طراحی و احصای فرایندهای مدیریت کالا، مدیریت تراکنش‌های انبار، بصورت کاملا یکپارچه و End to End با فرایندهای WRM / WOM / Work Permit و سایر فرایندها و زیرفرایندهای مالی و پشتیبانی

این کارگاه آموزشی جدیدترین دوره از سلسله کارگاه‌های آموزشی پگاه آفتاب است، که از سال ۱۳۹۶ با همکاری مشترک با دانشکده شهید عباس‌پور (دانشکده صنعت آب و برق)، آغاز شده است.

در سال‌های اخیر ثمرهٔ این همکاری مشترک برگزاری دوره‌های تخصصی مختلفی در حوزه‌های مدیریت دارایی‌های فیزیکی، مدیریت فرایندهای کسب‌و‌کار و تحول دیجیتال، مدیریت منابع انسانی، مدیریت انبار و قطعات یدکی و مواد مصرفی بوده است. هدف از برگزاری این دوره‌ها دانش‌افزایی متخصصان صنعت آب و برق کشور و انتقال تجربیات و ارائهٔ راهکارهای ملموس و واقعی برای حل مسائل و مشکلات این صنایع با تکیه بر دیجیتالی‌سازی و معرفی بهروش‌ها می‌باشد.

پگاه آفتاب امید دارد در این مسیر نقشی کوچک در هموارسازی مسیر تحول دیجیتال سازمان‌های صنعتی کشور با آگاهی بیشتر و چالش‌های کم‌تر داشته باشد.

 


نظر بدهید

1500 کاراکتر باقیمانده

تعداد نظرات0

خبرنامه پگاه آفتاب

برای دریافت جدیدترین مقالات و مطالب پایگاه دانش پگاه آفتاب ایمیل خود را وارد کنید.