به موجب قراداد منعقد شده با سازمان آب و برق خوزستان، پگاه آفتاب با ارائه خدمات مشاوره طراحی و همراهی در پیاده‌سازی نظام طبقه‌بندی و مدیریت کالاها و ارایه راهکارهای نرم‌افزاری در پروژهٔ تحول دیجیتال مدیریت انبار، قطعات یدکی و مواد مصرفی سازمان آب و برق خوزستان، بزرگترین سازمان در صنعت نیروی استان خوزستان، مشارکت خواهد کرد.

این پروژه بخشی از عملیات بهینه‌سازی و سازماند‌هی یکپارچه و متمرکز مدیریت انبار و قطعات یدکی و مواد مصرفی سازمان آب و برق خوزستان است که به موجب ماموریت حیاتی‌ این سازمان در مدیریت منابع آبی و تامین انرژی و آب شرب در گسترهٔ استان خوزستان و هم‌چنین به دلیل تعدد نیروگاه‌ها و شرکت‌های تحت مسئولیت و  پراکندگی جغرافیایی آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

سازمان آب و برق خوزستان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های مدیریت آب و انرژی در کشور متولی آب‌های سطحی و زیرزمینی، عهده‌دار انجام مطالعات در برنامه‌ریزی منابع آبی، احداث سدهای مخزنی، انحرافی و تنظیمی، شبکه‌های آبیاری و زهکشی، نیروگاه‌های برق آبی، توسعه منابع آب و خاک و بهره‌برداری و حفاظت از این منابع در استان خوزستان است.

راهکار‌های تحول دیجیتال مدیریت انبار و قطعات یدکی و مواد مصرفی پگاه آفتاب در بزرگ‌ترین سازمان صنعت نیروی خوزستان

راهکار‌های تحول دیجیتال مدیریت انبار و قطعات یدکی و مواد مصرفی پگاه آفتاب در بزرگ‌ترین سازمان صنعت نیروی خوزستان

فاز اول این پروژه متمرکز بر خدمات مشاوره در حوزهٔ طراحی نظام طبقه‌بندی، شناسایی و کد‌گذاری اقلام یدکی و مواد مصرفی و اتوماسیون فرایند‌های مدیریت طبقه‌بندی و شناسایی کالاهای سازمان آب و برق خوزستان و شرکت‌های تابعه است.

پگاه آفتاب در این بخش از پروژه نسبت به طراحی نظام طبقه‌بندی و کلاسه‌بندی کالا‌ها، تشکیل کمیته‌های راهبری و اجرایی، آموزش و توانمند‌سازی اعضای این کمیته‌ها و نظارت بر شناسایی و کدگذاری کالا‌ها اقدام خواهد کرد.

هم‌چنین در این مرحله از همکاری راهکار نرم‌افزاری پگاه آفتاب برای طراحی و اتوماسیون فرایند‌های شناسایی اقلام یدکی و مواد مصرفی و شناسایی مجدد آن‌ها در سازمان آب و برق خوزستان و شرکت‌های تابعه استقرار خواهد یافت.

در فاز دوم این پروژه، با هدف ایجاد امکان مدیریت یکپارچه و متمرکز انبار‌ها و موجودی آن‌ها، راهکار نرم‌افزاری مدیریت انبار و موجودی‌ پگاه آفتاب در نیروگاه‌ها و شرکت‌های تابعهٔ سازمان آب و برق خوزستان شامل سد و نیروگاه مسجد سلیمان، سد و نیروگاه شهید عباسپور، سد و نیروگاه دز، سد و نیروگاه مارون، سد و نیروگاه کارون ۳ و شرکت نصب و تعمیر نیروگاه‌های برق آبی خوزستان استقرار می‌یابد.

سازمان آب و برق خوزستان

راهکار نرم‌افزاری مدیریت انبار و موجودی‌ پگاه آفتاب در سد و نیروگاه مسجد سلیمان، سد و نیروگاه شهید عباسپور، سد و نیروگاه دز، سد و نیروگاه مارون، سد و نیروگاه کارون ۳ و شرکت نصب و تعمیر نیروگاه‌های برق آبی خوزستان استقرار می‌یابد.

از اهداف این پروژه می‌توان به امکان مدیریت یکپارچه و متمرکز اقلام یدکی و مواد مصرفی در تمام سد‌ها، نیروگاه‌ها و شرکت‌های تابعهٔ سازمان، بهینه‌سازی ساختار اطلاعاتی دارایی‌های فیزیکی سازمان، ساماندهی فرایند‌های سفارش‌گذاری، خرید، ساخت داخل و بازسازی منطبق با شرایط تحریمی، بهره‌برداری بهینه از اقلام پراکنده در شرکت‌های مختلف سازمان و کاهش هزینهٔ سفارش‌گذاری اشاره کرد.

حدود ۹۵ درصد ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور در استان خوزستان و تحت مدیریت سازمان آب و برق خوزستان قرار دارد. ۴۰ تا ۵۰ درصد مصرف انرژی خوزستان در تابستان به وسیله نیروگاه‌های برق‌آبی تامین می‌شود که در سال ۱۳۹۸ سهم این نیروگاه‌ها ۲۲ هزار و ۵۳۶ گیگاوات ساعت، معادل ۴۷ درصد از کل انرژی تولیدی استان بوده است.

هم‌چنین تابستان امسال شرکت بهره‌برداری از سد و نیروگاه‌های برق آبی سازمان آب‌و‌برق خوزستان موفق به کسب رتبهٔ برتر کشور در تامین برق مصرفی تابستان ۹۹ شده است.

 


نظر بدهید

1500 کاراکتر باقیمانده

تعداد نظرات0

خبرنامه پگاه آفتاب

برای دریافت جدیدترین مقالات و مطالب پایگاه دانش پگاه آفتاب ایمیل خود را وارد کنید.