راهکار مدیریت انبار و موجودی‌های قطعات یدکی و مواد مصرفی پگاه آفتاب در سد و نیروگاه کرخه، وابسته به سازمان آب و برق خوزستان، راه‌اندازی و عملیاتی شد.

راه‌اندازی این راهکار فاز آخر از پروژهٔ تحول دیجیتال مدیریت انبار و قطعات یدکی و مواد مصرفی در نیروگاه‌های تحت مدیریت سازمان آب و برق خوزستان است؛ که از تابستان سال گذشته آغاز شده بود.

پیش از راه‌اندازی این راهکار در فاز‌های قبلی این طرح، نظام جدید طبقه‌بندی، شناسایی و کدگذاری اقلام یدکی و مواد مصرفی در سازمان آب‌و‌برق خوزستان با همکاری و مشاورهٔ تیم ERP‌ نیروگاهی پگاه آفتاب انجام گرفته بود. این نظام جدید طی ماه گذشته با موفقیت در راهکار نرم‌افزاری مدیریت انبار و موجودی پگاه آفتاب پیاده‌سازی و اجرا شد.

راه‌اندازی راهکار مدیریت انبار و موجودی‌های قطعات یدکی و مواد مصرفی در سد و نیروگاه کرخه

راه‌اندازی راهکار مدیریت انبار و موجودی‌های قطعات یدکی و مواد مصرفی در سد و نیروگاه کرخه

 

نیروگاه کرخه با عملیاتی شدن این راهکار به نتایج ذیل دست خواهد یافت :

  • یکپارچه‌سازی اطلاعاتی حوزهٔ انبار و مواد مصرفی با دیگر نیروگاه‌های تحت پوشش سازمان آب و برق خوزستان
  • دیجیتالی‌سازی مدیریت طبقه‌بندی، شناسایی و کدگذاری اقلام یدکی و مواد مصرفی
  • استاندارد‌سازی طبقه‌بندی و کد‌گذاری قطعات و مواد مصرفی به یک شیوهٔ واحد و متناسب با نیاز‌های خاص‌منظوره
  • ردیابی قطعات و مواد به صورت مکانیزه
  • کنترل هوشمند موجودی قطعات

راه‌اندازی این راهکار در کنار طراحی نظام جدید طبقه‌بندی، شناسایی و کدگذاری اقلام یدکی و مواد مصرفی در سازمان آب‌و‌برق خوزستان بخشی از عملیات بهینه‌سازی و سازماند‌هی یکپارچه و متمرکز مدیریت انبار و قطعات یدکی و مواد مصرفی سازمان آب و برق خوزستان است که به موجب ماموریت حیاتی‌ این سازمان در مدیریت منابع آبی و تامین انرژی و آب شرب در گسترهٔ استان خوزستان و هم‌چنین به دلیل تعدد نیروگاه‌ها و شرکت‌های تحت مسئولیت و پراکندگی جغرافیایی آن‌ها از اهمیت شایانی برخوردار است.

سد کرخه، یکی از بزرگ‌ترین سدهای خاکی دنیا و بزرگ‌ترین سد خاکی در خاورمیانه است که بر روی رودخانهٔ کرخه در شهرستان اندیمشک در استان خوزستان ساخته شده ‌است. کرخه با تاجی به طول ۳٬۰۳۰ متر و ارتفاع ۱۲۷ متر از لحاظ حجم بدنه، بزرگ‌ترین سد تاریخ ایران است و با حجم مخزنی به میزان ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب، بزرگ‌ترین دریاچهٔ مصنوعی ایران را پدیدآورده است. نیروگاه سد کرخه، نیروگاهی از نوع آبی روزمینی مجهز به سه توربین ۱۳۶ مگاواتی است. سه واحد این نیروگاه در فاصلهٔ شهریور ماه سال ۱۳۸۱ تا مرداد ۱۳۸۲ به بهره‌برداری رسید. متوسط تولید انرژی سالیانهٔ این نیروگاه روزمینی ۹۳۴ میلیون کیلووات ساعت است.


نظر بدهید

1500 کاراکتر باقیمانده

تعداد نظرات0

خبرنامه پگاه آفتاب

برای دریافت جدیدترین مقالات و مطالب پایگاه دانش پگاه آفتاب ایمیل خود را وارد کنید.