پگاه آفتاب موفق به دریافت پروانه فعالیت در حوزه خدمات فنی افتا شد. به موجب این پروانه که از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران صادر شده است، «پگاه آفتاب» به مدت دو سال از تاریخ صدور پروانه و تحت نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران اجازهٔ فعالیت در نصب و پشتیبانی محصولات افتا در کشور را داراست.

 

پروانه افتای پگاه آفتاب

پروانه افتای پگاه آفتاب

 

پروانه افتای پگاه آفتاب از لینک زیر به صورت عمومی قابل مشاهده است.


پروانه افتای پگاه آفتاب


افتا مخفف عبارت (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) است که به عنوان‌های مختلف از جمله: مجوز افتا، پروانه افتا, گواهی ارزیابی افتا نیز شناخته می‌شود.

نظام مدیریت امنیت اطلاعات(نما)، در زمینه‌ امن‌سازی فضای تولید و تبادل اطلاعات توسط سازمان فناوری اطلاعات و مرکز ماهر صورت گرفته که شامل فعالیت‌هایی مانند استانداردهای تخصصی امنیت، مدیریت، اعتباربخشی، صدور پروانه و نظارت برعملکرد شرکت‌های ارائه ‌کننده خدمات در سطح کشور، رسیدگی و پاسخگویی مناسب به رخدادهای سایبری و فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه امنیت می‌شود.

«پروانه افتا» سندی راهبردی ملی است که وظایفی را برای وزارتخانه‌ها و نهادهای حاکمیتی کشور در زمینه‌ امن‌سازی «فضای تولید و تبادل اطلاعات»، مقرر کرده است. یکی از نظام‌های اصلی مورد اشاره در سند افتا، نظام مدیریت امنیت اطلاعات است که در این راستا سازمان فناوری اطلاعات ایران فعالیت‌هایی از قبیل تدوین استانداردهای افتا، خصوصا استانداردهای تخصصی امنیت، مدیریت، اعتباربخشی، صدور پروانه و نظارت بر عملکرد شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات افتا در سطح کشور و تعامل با مجامع بین‌المللی تخصصی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات را انجام می‌دهد.

ارزیابی امنیتی محصولات با اهداف زیر انجام می‌شود:

۱. حصول اطمینان از امنیت محصولات مورد استفاده در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات كشوری

۲. حمایت از طراحی و توسعه محصولات افتا و ضدبدافزار بومی

۳. شناسایی شركت‌های بومی تولیدكننده محصولات

۴. شناسایی محصولات بومی و مشخصه فنی آن­ها

۵. برقراری امكان ارتباط با تولیدكنندگان بومی، اطلاع یافتن سازمان از فعالیت و مشكلات ایشان

۶.  رونق كسب و كار در حوزه محصولات و شركت‌­ها

 


نظر بدهید

1500 کاراکتر باقیمانده

تعداد نظرات0

خبرنامه پگاه آفتاب

برای دریافت جدیدترین مقالات و مطالب پایگاه دانش پگاه آفتاب ایمیل خود را وارد کنید.