عملیات بازشناسایی و کدگذاری اقلام یدکی و مواد مصرفی در سد و نیروگاه مسجد سلیمان با موفقیت به پایان رسید. این عملیات بخشی از پروژهٔ تحول دیجیتال نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی در سازمان آب و برق خوزستان و سد و نیروگاه‌های تابعهٔ این سازمان است که شامل خدمات مشاوره‌ای و استقرار راهکارهای نرم‌افزاری پگاه آفتاب در این سازمان می‌شود.

با عنایت به اینکه بخش بزرگی از ظرفیت سد و نیروگاه های برق آبی کشور تحت مدیریت سازمان آب و برق خوزستان می‌باشد، بهبود نظام مدیریت قطعات یدکی و مواد مصرفی می‌تواند نقش مهمی در افزایش دسترس پذیری و قابلیت اطمینان این صنعت زیربنایی کشور داشته باشد. به همین جهت با حمایت رئیس سازمان جناب آقای دکتر ایزدجو، پروژه مذکور با هدف ساماندهی و بهبود نظام مدیریت قطعات یدکی و مواد مصرفی سد و نیروگاه های برق آبی وابسته به سازمان آب و برق خوزستان از اواخر سال گذشته آغاز شد.
هدف از این پروژه ایجاد بستر مدیریت متمرکز قطعات یدکی و مواد مصرفی با انبارش مستقل و فیزیکی در سازمان آب و برق خوزستان و سد و نیروگاه های برق آبی وابسته به آن است.

تصاویری از عملیات بازشناسایی و کدگذاری اقلام یدکی و مواد مصرفی در سد و نیروگاه مسجد سلیمان


با تمام مشقات ناشی از کرونا خوشبختانه تا کنون طراحی سیستم کلاسه‌بندی و شناسایی کالا، طراحی فرایندها و مکانیزم‌های شناسایی، ایجاد ساختار تشکیلاتی تیم‌های شناسایی، پیاده‌سازی سامانه متمرکز مدیریت کالای سازمان آب و برق به اتمام رسیده و عملیات بازشناسایی و کدگذاری اقلام یدکی و مواد مصرفی در سد و نیروگاه مسجد سلیمان به‌عنوان پروژه پایلوت با موفقیت به پایان رسیده است.

در این فاز حدود ۹۰۰۰ قلم کالای سد و نیروگاه مسجد سلیمان شناسایی و تکمیل مشخصه شدند.

گام پایانی این پروژه عملیاتی با حضور جناب آقای دکتر گرامی مدیر کل بهره برداری سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان و جمعی از مدیران معاونت بهره برداری سد و نیروگاه سازمان، جناب آقای مهندس علیدوستی مدیرعامل سد و نیروگاه مسجد سلیمان و جمعی از همکاران ایشان، جناب آقای مهندس محمودی معاون شرکت تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های برق آبی خوزستان و اعضای کمیته شناسایی و مهندس وحید سلمانی، مدیر راهکار ERP نیروگاهی پگاه آفتاب، به انجام رسید.

امید است با همت مضاعف تیم اجرایی و معاونت محترم سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان طی روزهای آتی عملیات اجرایی در سایر سد و نیروگاه‌های برق آبی استان خوزستان نیز آغاز شود.


نظر بدهید

1500 کاراکتر باقیمانده

تعداد نظرات0

خبرنامه پگاه آفتاب

برای دریافت جدیدترین مقالات و مطالب پایگاه دانش پگاه آفتاب ایمیل خود را وارد کنید.