پایش مخازن روغن از دیرباز یکی از فعالیت‌های مستمر و مهم صنایع تولید روغن بوده است. روش‌های مختلفی برای سطح‌سنجی و پایش موجودی مخازن و مدیریت انبار و موجودی‌های روغن مرسوم بوده است؛ که از روش‌های دستی تا نیمه‌مکانیزه و مکانیزه را شامل می‌شود. این روش‌ها، اعم از روش دیپ دستی، گیج‌های شناور، روش‌های هیدرواستاتیک، سنسورهای اولتراسونیک و سنسورهای مایکروویو، از رایج‌ترین شیوه‌های پایش مخازن روغن هستند.

طیف روش‌های استفاده‌شده برای پایش مخازن عمدتاً متکی بر افراد و فاقد دقت لازم هستند؛ و یا در بازهٔ نسبتاً کوتاهی از آغاز بهره‌برداری، متاثر از شرایط گوناگونِ سیال و مخزن، دقت اندازه‌گیری‌ها به شدت کاهش می‌یابد. استفاده از برخی از ابزارهای اندازه‌گیری مانند سنسورهای رادار مایکروویو، که در برابر مولفه‌های غیرقابل کنترل مثل دما، فشار، گردوغبار و بخارات، قابلیت اطمینان قابل قبولی دارند نیز از نظر هزینهٔ بکارگیری و نگهداشت مقرون به صرفه نمی‌باشد.

هم‌چنین کلیهٔ روش‌های ذکر‌شده متمرکز بر سطح‌سنجی و اندازه‌گیری ارتفاع سیال در مخزن هستند و شاهد کم‌تر راهکارِ یکپارچه‌ای برای پایش برخطِ ارتفاع و موجودی به صورت همزمان هستیم.

 

برای دانلود کاتالوگ راهکار پایش مخازن روغن پگاه آفتاب بر روی تصویر کلیک کنید

برای دانلود کاتالوگ راهکار پایش مخازن روغن پگاه آفتاب بر روی تصویر کلیک کنید

 

پایش مخازن روغن تنها با یک کلیک

راهکار پگاه آفتاب مبتنی بر طراحی و ساخت تجهیزات سخت‌افزاری و سرویس‌ها و ابزارهای نرم‌افزاری جهت فراهم شدنِ امکان پایش موجودی مخازن با دقتی بالا است. این راهکار که یک دهه از عمر آن می‌گذرد، ضمن حفظ کارآیی، بسیار مقرون‌به‌صرفه نیز می‌باشد.

راهکار پگاه آفتاب متشکل از سنسور سطح‌سنج لیزری به همراه سایر تجهیزات لازم جهت کنترل و فرمان، قرائت داده‌ها، گردآوری داده‌ها و انتقال آن‌ها بر بستر شبکهٔ IT است.

هم‌چنین این راهکار شامل نرم‌افزاری یکپارچه با امکانِ پایش آنلاین سطح موجودی مخازن، دمای سیال و محاسبهٔ موجودی مخازن متناسب با نوع سیال است.

در این راهکار، اطلاعاتی که به صورت تاریخچه‌ای در بانک‌های داده ذخیره شده‌اند، از طریق رابط‌های کاربری نرم‌افزاری تحت شبکه در اختیار کلیهٔ افراد مجاز در سازمان قرار می‌گیرد.

 

 


کاتالوگ راهکار پایش مخازن روغن پگاه آفتاب را دانلود کنید


 


نظر بدهید

1500 کاراکتر باقیمانده

تعداد نظرات0

خبرنامه پگاه آفتاب

برای دریافت جدیدترین مقالات و مطالب پایگاه دانش پگاه آفتاب ایمیل خود را وارد کنید.