مهندس جعفر میرزایی از بنیانگذاران و رئیس هیئت مدیره پگاه آفتاب بعنوان یک کارآفرین در گفتگو با نسیم دانش، ضمن معرفی راهکار نرم‌افزاری agileBPMS، بعنوان ابزاری چابک برای ایجاد تحول دیجیتال کسب و کارها، به تشریح ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول از جمله خصوصیت کم کد –  Low Code  در آن می‌پردازد.

مهندس میرزایی در این گفتگو ضمن ارائهٔ تاریخچه مختصری از پگاه آفتاب به زمینه‌های شکل‌گیری و احساس نیاز به توسعهٔ agileBPMS برای پاسخ به نیاز‌های نرم‌‌افزاری کسب‌و‌کار‌های مختلف اشاره می‌کند.

agileBPMS راهکاری برای تولید اپلیکیشن‌های سازمانی و مدیریت فرایند‌های کسب‌و‌کار توسط متخصصان همان کسب‌و‌کار، بدون نیاز به برنامه‌نویسان متبحر است.

توسعهٔ این محصول در پگاه آفتاب حاصل سال‌ها تجربه در استقرار موفق محصول «برنامه‌ساز» در نیروگاه‌های حرارتی و سایر صنایع کشور از سال ۱۳۸۴ بوده است.

این تجربه‌ با درک نیاز‌ سازمان‌ها مبنی بر امکان توسعهٔ اپلیکیشن‌های کاربردی و خاص منظوره خود در کوتاه‌ترین زمان، با حفظ استقلال سازمانی، با تیمی کوچک و بدون نیاز به برنامه‌نویسان، توسط متخصصان همان کسب‌و‌کار، مولد توسعه agileBPMS بوده است.

agileBPMS این امکان را برای کسب و کارها فراهم آورده که در محیطی کاملا گرافیکی و مبتنی بر فناوری‌های نوین، فرایند‌های سازمان خود را با زبان مدل‌سازی BPMN 2.0 مدل کرده، قوانین کسب‌و‌کار را بر آن جاری نموده و در نهایت با ساخت موجودیت‌ها، فرم‌ها، گزارش‌ها و داشبوردها نیازهای فرایندی و غیرفرایندی خود را مرتفع نمایند. این امر تسهیل گر حرکت پرشتاب کسب و کارها در مسیر تحول دیجیتال آنها است.

agileBPMS این امکان را برای راهبران کسب و کار و مالکان فرایند فراهم می‌سازد تا با استفاده از امکانات BAM به کشف گلوگاه‌ها و بررسی نتایج حاصل از تغییرات داده شده در ویرایش‌های جدید فرایندها بپردازند. همچنین با طراحی داشبورد‌های هوشمند مدیریتی امکان پایش لحظه‌ای سازمان را برای آنها میسر می‌سازد.

در agileBPMS امکان خروجی گرفتن از اطلاعات فرمت‌های محبوبی چون word و  Excel با امکان ساخت الگوهای تکرار شونده و دیاگرام‌های متنوع با قابلیت حداکثری سفارشی‌سازی در نظر گرفته شده است.

agileBPMS می‌تواند بستری برای ایجاد یکپارچگی فرایندی بر بستر نرم‌افزارهای جزیره‌ای سازمان باشد.


نظر بدهید

1500 کاراکتر باقیمانده

تعداد نظرات0

خبرنامه پگاه آفتاب

برای دریافت جدیدترین مقالات و مطالب پایگاه دانش پگاه آفتاب ایمیل خود را وارد کنید.