به دنبال کلید موفقیتِ حصول انطباق در ممیزی‌ها هستید؟ سازمان‌ها استاندارد‌های ایمنی، بهداشت، کیفیت و زیست محیطی متعددی را باید رعایت کنند و اطمینان از انطباق کارها و عملیات نگهداشت با این استاندارد‌ها بدون داشتن یک راهکار نرم‌افزاری نگهداری‌ و ‌تعمیرات (CMMS) بسیار سخت و دشوار است.

 

۱۰ دستاورد راهکار نگهداری و تعمیرات

برای مشاهدهٔ تصویر در ابعاد بزرگ روی آن کلیک کنید

۱. ردگیری تاریخچهٔ دستور‌کار‌ها

دسترسی به جزئیات تاریخچهٔ کار‌ها، هزینه‌ها، خرابی‌ها، تقویم زمانی کالیبراسیون‌ها و اطلاعات ضمانتِ مربوط به هر یک از تجهیزات برای حصول یکپارچگی مکانیکی.

۲. مستند‌سازی رویه‌های کاری

اتصال روش‌های عملیاتی استاندارد (SOPs‌) گوناگون به برنامهٔ نت پیشگیرانه (PM) و کسب‌ اطمینان از انجام منظم و به نوبت آن‌ها.

۳. اتصال مستندات به رکورد‌ها

ذخیره‌سازی مستندات، تصاویر و طرح‌ها اعم از «رویه‌های قفل و بست ایمنی» (LOTO) و دستور‌العمل‌های ایمنی برای تجهیزات، دستور‌کار‌ها و رکورد‌های قطعاتِ تجهیز. 

۴. پایش کارکنان و ساعات صرف شده

استفاده از ویژگی ورود و خرج برای تعیینِ مسئول جزئیات فعالیت‌های نگهداشتی، که توسط هر یک از تکنسین‌ها انجام می‌گیرد؛ و هم‌چنین محاسبهٔ میزان زمان صرف شده برای هر فعالیت.

۵. تولید خودکار کار‌های نت پیگشیرانه (PM)

تولید خودکار «تقویم» و (یا) «PM‌های مبتنی بر وضعیت» برای هر تجهیز به منظور مستند‌سازی همهٔ فعالیت‌های نگهداشت‌؛ اعم از فعالیت‌های تکمیل‌‌شده‌ و زمان‌بندی شده‌.

۶. تولید داشبورد‌ها و گزارش‌ها

تهیهٔ داد‌های مورد نیاز برای بازرسی‌ها و ممیزی‌های برنامه‌ریزی‌شده. نمایش گزارش‌ها در قالب‌های متنی، پی‌دی‌اف، نمودار‌ها و داشبورد‌ها و ایمیل خودکار این گزارش‌ها.

۷. ردگیری درخواست کار‌ها

امکان ثبت درخواست‌ کار‌ها با ایمیل، فرم‌های آنلاین یا حساب نگهداری و تعمیرات به منظورِ بهره‌وری گردش‌کار‌ها و کسب اطمینان از تکمیل دستور‌کار‌ها در زمان معین خود.

۸. امضای الکترونیک

کسب اطمینان از انطباق کار‌هایِ انجام شده با استاندار‌ها به وسیلهٔ امکان ثبت امضای الکترونیکِ امن برای دستور‌کار‌ها.

۹. کنترل موجودی و توزیع قطعات

ثبت فهرست دقیقی از توزیع قطعات، تاریخچهٔ قطعات و ثبت دقیق موجودی انبار و ارزش آن‌ها. این موضوع برای ممیزان اطمینان ایجاد می‌کند که میزانِ موجودی‌ها همیشه تحت کنترل هستند.

۱۰. هدایت و کنترل گردش‌کار‌های فرایند

اندازه‌گیری بهره‌وریِ عملکرد فرایند‌های کسب‌و‌کار و تشخیص فرصت‌هایی برای ارزش‌ افزوده‌های آتی و بهبود مستمر.

 


نظر بدهید

1500 کاراکتر باقیمانده

تعداد نظرات0

خبرنامه پگاه آفتاب

برای دریافت جدیدترین مقالات و مطالب پایگاه دانش پگاه آفتاب ایمیل خود را وارد کنید.