در سال ۱۳۹۶ در پگاه آفتاب نوزدهمین سال فعالیت‌مان را پشت سر گذاشتیم. سالی که در آن تمام تلاش‌مان را برای عرضهٔ محصولات و ارائه خدمات بهتر به کار بستیم. در یادداشت زیر گزارشی خلاصه از بخشی از فعالیت‌ها و دستاورد‌های پگاه در سال ۱۳۹۶ آمده است.

 

ERP نیروگاهی

سال گذشته فعالیت‌های کمیته محصول  ERP‌نیروگاهی با شتاب بیش‌تری دنبال شد. تشکیل ۶ کمیسیون‌ تخصصی این کمیته، عضویت ۷۴ نفر از فعالان و متخصصان صنعت نیروگاهی در این کمیسیون‌ها و برگزاری سه نوبت جلسهٔ هم‌اندیشی در جهت بهبود سیستم‌ها و روش‌ها و هم‌فکری دربارهٔ ماژول‌های مورد نیاز در آینده، از جمله فعالیت‌های کمیته محصول ERP نیروگاهی در سال گذشته بودند.

همچنین در حوزهٔ صنعت نیروگاهی تلاش پگاه آفتاب برای ارتقای دانش در حوزه‌های فناورانه مرتبط با BPMS و ماژول‌های مختلف ERP نیروگاهی به افزایش عمق نفوذ ERP نیروگاهی در سازمان‌های بهره‌بردار و یکپارچه‌سازی بیش‌تر سیستم‌های نرم‌افزاری پگاه آفتاب با فرایند‌های تعریف شده در صنعت نیروگاهی منجر شد.

تیم توسعهٔ نرم‌افزار پگاه آفتاب در سال گذشته ماژول «مدیریت نگهداشت دارایی‌های فیزیکی» را این بار بر اساس فریم‌ورک جدیدمان، agileBPMS، بازآفرینی کرد و به بهره‌برداران ERP‌ نیروگاهی ارائه کرد. در بازآفرینی این ماژول امکانات و ویژگی‌های جدیدی  از جمله تطابق با استانداردهای iso14224 و استانداردهای سری iso55000 به این ماژول اضافه شد.

راهکار دیگری که سال گذشته توسط تیم تحقیق و توسعهٔ پگاه آفتاب به سرانجام رسید راهکار «افق امن» یا «Pegah-e-Aftab ICS CSS» بود که با رفع نقاط ضعف راهکارهای متداول، طراحی و ساخته شده و بعنوان یک راهکار سخت افزاری-نرم‌افزاری، ضمن حفظ امنیت شبکه‌های داده صنعتی، قابلیت برقراری ارتباط با این شبکه‌ها را فراهم آورده و امکان نمایش و کاربری این داده‌های مهم را بر بستر شبکه IT بدون محدودیت زمانی و مکانی فراهم می‌آورد.

ارائه راهکار افق امن

تشکیل ۶ کمیسیون تخصصی کمیته محصول ERP نیروگاهی

بازآفرینی ماژول «مدیریت نگهداشت دارایی‌های فیزیک»

افزایش عمق نفوذ ERP نیروگاهی در سازمان‌های بهره‌بردار

دوره‌های آموزشی

هم‌چنین در سال گذشته چندین دورهٔ آموزشی از جمله دوره‌های «بهبود روش‌های انجام کار» و دوره‌های « مدیریت فرایند کسب‌و‌کار» با همکاری دانشگاه شهید‌عباسپور برگزار شد.

اخذ رتبه ۲ شورای عالی انفورماتیک

یکی دیگر از دستاورد‌های پگاه آفتاب در سال ۱۳۹۶ کسب رتبهٔ ۲ شورای عالی انفورماتیک در نظام رتبه‌بندی شرکت‌های فعال در حوزهٔ نرم‌افزار و فناوری اطلاعات بود.

خدمات

در ادامه خدمات ارائه شده از سوی تیم‌های پشتیبانی و تولید نرم‌افزار پگاه آفتاب در سال گذشته را مرور خواهیم کرد که بر اساس داده‌های ثبت شده در سامانه ارتباط با مشتریان پگاه آفتاب استخراج شده است.

مجموع درخواست‌های پاسخ داده شده در سامانهٔ ارتباط با مشتریان پگاه آفتاب

سال گذشته تیم‌های پشتیبانی، تولید و توسعهٔ نرم‌افزار پگاه آفتاب به ۲۳۱۸ درخواست ثبت شده در سامانه CRM اعم از «درخواست خدمات کارشناسی»، «خدمات تولیدی» و «خدمات توسعه و بهبود نرم‌افزار» پاسخ داده‌اند. این رقم نشان می‌دهد به طور متوسط در هر ماه به ۱۹۳ و در هر روز کاری به ۹.۳ درخواست، خدمات ارائه شده است.

خدمات کارشناسی

از تعداد ۲۳۱۸ درخواست، ۱۱۶۷ درخواست مربوط به خدمات کارشناسی، آموزش و مشاوره بوده که این عدد ۵۰ درصد از کل خدمات ارائه شده را شامل می‌شود. در این بخش ۱۸۴۸۰ نفر | ساعت صرف امور خدمات در امور ذکر شده شده است.

خدمات تولید

در سال ۹۶ تعداد ۷۶۱ درخواست خدمات تولیدی توسط تیم پشتیبانی و تولید نرم‌افزار پگاه آفتاب پاسخ داده شده است. درخواست‌های تولیدی حدود ۳۳ درصد از کل خدمات پگاه آفتاب بوده که برای آن ۱۰۵۶۰ نفر | ساعت صرف شده است.

خدمات توسعه نرم‌افزار

 هم‌چنین در مورد خدمات توسعهٔ نرم‌افزار و افزوده شدن امکانات جدید به سیستم‌های نرم‌افزاری تیم توسعهٔ نرم‌افزار پگاه آفتاب به ۳۹۰ مورد پاسخ داده است که این تعداد ۱۷ درصد کل درخواست‌ها را شامل می‌شود. برای این مورد هم رقمی در حدود ۸۵۵۰ نفر | ساعت صرف شده است.

 در پایان اینفوگرافی خدمات ارائه شده پگاه آفتاب در سال ۱۳۹۶ آمده است:

خدمات پگاه آفتاب در سال ۹۶


نظر بدهید

1500 کاراکتر باقیمانده

تعداد نظرات0

خبرنامه پگاه آفتاب

برای دریافت جدیدترین مقالات و مطالب پایگاه دانش پگاه آفتاب ایمیل خود را وارد کنید.