مجموعه اینفوگرافی‌های موسسه معتبر *APQC با موضوع فرایندهای کسب و کار تصویری کلی از وضعیت مدیریت فرایند (BPM) و پدیده‌های پیرامون آن ترسیم می‌کند. اطلاعات ارائه شده در این اینفوگرافی‌ها از نظرسنجی‌های گستردهٔ سالانهٔ APQC به دست آمده‌اند.

مجموعه اینفوگرافی‌های فارسی APQC با موضوع مدیریت فرایند‌های کسب‌و‌کار (BPM) را می‌توانید از لینک زیر مشاهده کنید:

 

اینفوگرافی‌های موسسه APQC با موضوع مدیریت فرایندهای کسب و کار

 

اینفوگرافی APQC از وضعیت مدیریت فرایند‌های کسب‌و‌کار BPM در سال ۲۰۱۷

اینفوگرافی APQC از وضعیت مدیریت فرایند‌های کسب‌و‌کار BPM در سال ۲۰۱۷

وضعیت مدیریت فرایند‌های کسب‌و‌کار در سال ۲۰۱۷؛ بر اساس نظرسنجی APQC

نظرسنجی APQC با هدف درک بهتر نقاط مشترک در مدیریت فرایند‌های کسب و کار (BPM) و نحوهٔ سازماندهی چارچوب فرایند‌های کسب و کار (PCF)   انجام شده است. این اینفوگرافی تصویری کلی از نقاط کلیدی BPM  در سال ۲۰۱۷ می‌سازد:

۱. ۷۵ درصد مشارکت‌کننده‌ها در نظرسنجی APQC در سازمان خود تیمی برای هدایت برنامه‌های مربوط به مدیریت فرایند‌های کسب‌و‌کار خود دارند.

۲. مشارکت‌کننده‌ها به صورت میانگین با ۵ نیروی تمام وقت پروژه‌های مدیریت فرایند کسب‌و‌کار خود را دنبال می‌کنند.

۳. ۴۷ درصد سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۱۶ در سال ۲۰۱۷ به سازمان‌ها بازگشته است.

۴. اغلب مشارکت‌کننده‌ها در نظرسنجی APQC در سال ۲۰۱۷ بین ۱ تا ۱۰ پروژه مرتبط با مدیریت فرایند‌های کسب‌و‌کار در سازمان خود داشته‌اند.

۵. سطح بلوغ پروژه‌های مدیریت فرایند کسب‌و‌کار در سازمان‌های مشارکت کننده مختلف است. ۲۳ درصد آن‌ها در آغاز راه قرار دارند، در ۴۸ درصد سازمان‌ها یک پروژه مدیریت فرایند  توسعه یافته است، ۲۶ درصد به مرحلهٔ استاندارد رسیده، ۴ درصد در مرحلهٔ بهینه‌سازی است و ۴ درصد از پروژه‌های مدیریت فرایند‌های کسب‌و‌کار به مرحلهٔ توسعه‌های خلاقانه رسیده‌اند.

***

APQC، مخفف مرکز کیفیت بهره‌وری آمریکا، یک نهاد غیرانتفاعی است که طی سال‌های متمادی اقدام به تهیهٔ چارچوب و طبقه‌بندی فرایند‌ها برای کسب‌و‌کار‌ها و صنایع مختلف نموده است. این چارچوب‌ها تحت عنوان «چارچوب طبقه‌بندی شدهٔ فرایند‌ها» (Process classification Framework) یا به اختصار PCF شناخته می‌شوند.


نظر بدهید

1500 کاراکتر باقیمانده

تعداد نظرات0

خبرنامه پگاه آفتاب

برای دریافت جدیدترین مقالات و مطالب پایگاه دانش پگاه آفتاب ایمیل خود را وارد کنید.