اگر به دنبال کسب اطلاعاتی بیشتر در مورد استاندارد BPMN ، استاندارد مدلسازی فرایندهای کسب و کار، هستید، در این مطلب، به ۹ مورد از عالی‌ترین مطالب و محتواهای دیجیتالی موجود اشاره کرده‌ایم که بصورت رایگان در اختیارتان قرارداشته و مطالعه آنها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

این موارد شامل محتواهایی در قالب پوسترها، راهنماها و کتاب‌های آموزشی و بروشور‌های کاربردی با فرمت PDF و به زبان انگلیسی هستند.

۱. پوستر BPMN 2.0

این پوستر کاملا گرافیکی، یک راهنمای عملی برای استاندارد مدلسازی فرایند BPMN 2.0 است که هر فردی در کسب‌و‌کار باید آن را کنار خود داشته باشد. پوستری که انواع نماد‌ها و نشانه‌های BPMN را با شکل و موارد کاربرد آن‌ توضیح داده است و کاملا مناسب برای آویزان کردن به دیوار اتاق همه اشخاصی است که مسئولیت مدلسازی فرایندها را برعهده دارند.

لینک دانلود

۲. پوستر مرجع راهنمای BPMN 2.0

چندین پوستر مفید و کامل که به ما این امکان را می‌دهد تا به سرعت به بررسی نشانه‌ها و نماد‌ها، رویداد‌ها (Event)، فعالیت‌ها (Activities)، دروازه‌های تصمیم‌گیری (Gateways)، دیاگرام‌های فرایند (Process Diagram) و موارد دیگر در زبان مدلسازی فرایند بپردازیم.

لینک دانلود


ویدیو‌های آموزشی BPMN 2.0 به زبان فارسی


۳. آموزش مدلسازی فرایندهای کسب و کار با استفاده از استاندارد مدل سازی BPMN 2.0

این مستند آموزشی دربارهٔ جزئیاتBPMN است. این محتوا مجموعه‌ای از اسلایدها است که اطلاعات ارزشمندی را از دیاگرام‌های فرایند، فرایندهای اختصاصی، رویدادهای شروع و پایان، فعالیت‌ها و جریان توالی (Sequence Flow)، دروازه‌های تصمیم‌گیری (Gateway)، رویدادهای میانی، فرایندهای عمومی، Pool، جریان پیام (Message Flow)، فرایندهای همکاری ((Collaborative Process، زیرفرایند‌ها و بسیاری از مفاهیم و عناصر دیگر در استاندارد مدلسازی BPMN فراهم می‌کند.

لینک دانلود

در ادامه دو کتاب الکترونیک دربارهٔ BPMN آورده شده است. این دو اثر برای کسانی که می‌خواهند درک خود را از BPMN گسترش دهند، بسیار مفید است.

کتاب BPMN2.0 نوشتهٔ دکتر بروس سیلور

کتاب BPMN2.0 نوشتهٔ دکتر بروس سیلور

۴.کتاب BPMN2.0

نوشتهٔ دکتر بروس سیلور دکتر بروس سیلور در این کتابچه به ویژگی‌های جدید دیاگرام‌های فرایندی در نسخهٔ ۲ استاندارد مدلسازی BPMN و نحوهٔ انجام کارها از طریق فلوچارت منطبق با فرایندهای کسب و کار و تعاملات میان آن‌ها پرداخته است. این کتابچه طیف وسیعی از موضوعاتی را مورد بررسی قرار داده که کاملا ارزش مطالعه را دارند.

لینک دانلود

۵. BPMN 2.0 کاربردی

این کتابچه، معرفی کوتاه از BPMN و عناصر مختلف آن با هدف تفسیر جنبه‌های مختلف BPMN 2.0 است. این کتابچه مملو از مثال‌های کاربردی متعدد و غنی از فرایند‌های قابل اجرا است که کاملا در مسیر یادگیری زبان مدلسازی BPMN کمک خواهد کرد.

لینک دانلود

۳ کتابچه زیر، راهنماهایی در حوزهٔ زبان مدلسازی BPMN به شمار می‌روند که مکمل یکدیگر هستند و ارزش خواندن را دارند.

مدلسازی فرایندهای کسب و کار با استاندارد BPMN

مدلسازی فرایندهای کسب و کار با استاندارد BPMN

۶.مدلسازی فرایندهای کسب و کار با BPMN

این محتوا شامل اسلایدهای بسیار جالب و کاربردی با موضوع زبان مدلسازی BPMN است که توسط آندره مارلا، برای ارائه در سمیناری که واحد کامپیوتر دانشگاه رم برگزار می‌کرد، تهیه شده است. این کتابچه به معرفی مدلسازی فرایند با استفاده از زبان مدلسازی BPMN می‌پردازد و با مثال‌هایی از فرایند‌های کاملا واقعی کسب‌‌و‌کار نشان می‌دهد این زبان مدلسازی چگونه از روش‌های مختلف دانش محور و اهداف مدلسازی (به عنوان مثال در هم آهنگی و هم‌آوایی) پشتیبانی می‌کند.

لینک دانلود

۷.مقدمه‌ای بر BPMN 2.0

راهنمایی در مورد نماد‌ها و نشانه‌های کلیدی در مدلسازی فرایند‌های کسب و کار که تحت ۳ فصل با عناوین «آناتومی یک مدل از فرایند»، «سه سطح در BPMN» و «مفاهیم کلیدی» ارائه شده است.

لینک دانلود

۸.مقدمه‌ای بر زبان مدلسازی BPMN

این بروشور با دنبال کردن نشانه‌ها، نماد‌ها و نمونه‌ها در نسخهٔ اول و دوم BPMN به سیر تکامل نشانه‌ها و نماد‌های زبان مدلسازی BPMN می‌پردازد و به ویژگی‌ها و ابزار‌های جدید موجود در ویرایش دوم این استاندارد اشاره می‌کند.

لینک دانلود

۹. راهنمای فوری و رسمی BPMN

این مستند به صورت مستقیم توسط نهاد ارائه دهندهٔ زبان مدلسازی BPMN تهیه شده است و یکی از بهترین مرجع‌ها برای آشنایی با عناصر، نماد‌ها و نشانه‌ها، قوانین اولیه و روش‌های درست بکارگیری آن است.

لینک دانلود


نظر بدهید

1500 کاراکتر باقیمانده

تعداد نظرات0

خبرنامه پگاه آفتاب

برای دریافت جدیدترین مقالات و مطالب پایگاه دانش پگاه آفتاب ایمیل خود را وارد کنید.