شرکت مدیریت تولید برق منتظر قائم، به‌عنوان بهره‌بردار نیروگاه شهید منتظر قائم، به راهکار سخت‌افزاری – نرم‌افزاری پاداس (سیستم جمع‌آوری و مانیتورینگ دادهٔ پگاه آفتاب)، که با رویکرد IoT توسعه یافته است، مجهز خواهد شد. این راهکار امکان انتقال سیگنال‌های آنالوگ و دیجیتال را بر بستر شبکه IT فراهم می‌آورد. شرکت مدیریت تولید برق منتظر قائم از این راهکار با هدف امکان لاگ‌برداری و مانیتورینگ سیگنال‌های توان اکتیو و توان راکتیو واحدهای بخار خود بهره‌برداری خواهد کرد.

این پروژه بخش اولیهٔ کلان پروژهٔ انتقال سیگنال‌های عملکردی تجهیزات نیروگاه منتظرقائم بر بستر شبکه IT است.

 اهداف اجرای این پروژه عبارتند از:

۱. فراهم کردن امکان بهره‌برداری از داده‌های مهم ثبت شده از عملکرد و کارکرد ماشین‌آلات بر بستر ERP نیروگاهی و در بخش‌های پردازشی CBM و PDM ماژول EAM.


۲. فراهم کردن امکان انتقال و ذخیره‌سازی داده‌ها بر بستر دیجیتال و دیتابیس‌ها با امکان نگهداری در دوره‌های زمانی طولانی، دسترسی سریع، آسان و همزمان افراد و گروه‌های مختلف سازمانی با اعمال سطوح دسترسی.


۳. فراهم کردن امکان استفاده از سیستم‌های تحلیل داده و هوش مصنوعی برای رفتارسنجی تجهیزات، سیستم و سازمان نت و استخراج مدل‌های مبتنی بر ریسک و قابلیت اطمینان برای افزایش اثربخشی فعالیت‌های نت.


۴. فراهم کردن امکان مانیتورینگ داده‌های عملکردی  ماشین آلات در داشبوردهای مدیریتی و عملیاتی بعنوان بخشی از راهکار هوشمند‌سازی کسب‌و‌کار.


استقرار راهکار‌های مبتنی بر IoT پگاه آفتاب در شرکت مدیریت تولید برق شهید منتظر قائم

استقرار راهکار‌های مبتنی بر IoT پگاه آفتاب در شرکت مدیریت تولید برق شهید منتظر قائم

مجموعه نیروگاهی شهید منتظرقائم که در استان البرز واقع شده است، با تولید ۹ میلیارد کیلووات ساعت در سال حدود ۲.۹% برق کشور را تولید می‌کند و جز ۱۰ نیروگاه بزرگ کشور است. این مجموعه شامل دو نیروگاه بخار و سیکل ترکیبی است. نیروگاه بخار شامل ۴ واحد ۱۵۶٫۳ مگاواتی ساخت جنرال الکتریک و نیروگاه سیکل ترکیبی مشتمل بر ۶ واحد گازی و ۳ واحد سیکل ترکیبی ساخت زیمنس است.

نیروگاه شهید منتظر قائم از سال ۱۳۸۹ به جمع بهره‌برداران ERP نیروگاهی پگاه آفتاب پیوسته و هم‌اکنون از ۱۴ ماژول از ۱۶ ماژول ERP نیروگاهی به صورت عملیاتی استفاده می‌کند.


نظر بدهید

1500 کاراکتر باقیمانده

تعداد نظرات0

خبرنامه پگاه آفتاب

برای دریافت جدیدترین مقالات و مطالب پایگاه دانش پگاه آفتاب ایمیل خود را وارد کنید.