پروژهٔ استقرار راهکار لاگ شیت (ثبت، ذخیره‌سازی و کاربردی‌سازی داده‌های عملکردی تجهیزات) در شرکت فولاد غرب آسیا آغاز شد. طی برنامه‌ریزی صورت گرفته با آموزش کاربران، پیاده‌سازی طرح‌های لاگشیت، طراحی و پیاده‌سازی فرایند ثبت، بررسی و تایید مقادیر برگه‌های لاگشیت این راهکار طی چند هفته آینده به صورت عملیاتی به بهره‌برداری خواهد رسید.
شرکت فولاد غرب آسیا که دومین کارخانه بزرگ نورد سرد ایران است در سال ۱۳۸۳ با ظرفیت تولید ۵۵۰،۰۰۰ تن ورق فولادی مطابق با استانداردهای بین‌المللی، در استان قم تاسیس شد. اغلب محصولات فولاد غرب آسیا در صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، پوشش ساختمان‌ها، ورق‌های رنگی، ورق‌های گالوانیزه، قوطی‌سازی برای صنایع بسته‌بندی مانند رنگ روغن‌های صنعتی، کنسروسازی و غیره مصرف می‌شوند.

 

شرکت فولاد غرب آسیا که دومین کارخانه بزرگ نورد سرد ایران است

شرکت فولاد غرب آسیا که دومین کارخانه بزرگ نورد سرد ایران است

 

کارخانه فولاد غرب آسیا شامل واحد‌های صنعتی مختلفی از جمله برج خنک‌کننده، واحد تصفیه پساب صنعتی، واحد تولید بخار، تعمیرگاه مرکزی، واحد تولید هوای فشرده، پست برق، آزمایشگاه و تعمیرات غلطک است که اغلب این واحد‌ها به دلیل تجهیز‌محور بودن نیازمند سیستم‌های دیجیتالی‌سازی مدیریت تجهیزات هستند.

کارخانه فولاد غرب آسیا به دلیل خلاء امکان ثبت و آنالیز داده‌های تجهیز در سیستم نگهداری و تعمیرات مورد‌استفادهٔ خود و چالش‌هایی که در خصوص اثربخشی چک‌لیست‌های مرتبط با تجهیزات، پیگیری پاسخ‌ها، چالش مراجعات حضوری کارکنان در پای تجهیز، ارسال چک‌لیست‌ها به بازرسی‌ها و هم‌چنین خلاء ارتباطی بین چک‌لیست‌ها و درخواست‌کارها داشت در پی بهره‌گیری از سیستمی بودند که ضمن ارائه راهکاری برای این مشکلات، قادر باشد ملاحظات امنیتی این شرکت به خصوص در سطح دسترسی کاربران به اطلاعات را برآورده سازد و علاوه بر این بنیانی برای دیجیتالی‌سازی کل فرایند ثبت تا تحلیل داده‌های تجهیز در کل کارخانه باشد.

 

نرم افزار لاگشیت پگاه آفتاب

نرم افزار لاگشیت پگاه آفتاب

 

راهکار لاگشیت پگاه آفتاب که بصورت مولتی پلتفرم قابل بهره‌برداری است از طریق اپلیکیشن اندرویدی به صورت کاملا صنعتی و در شرایط آفلاین و آنلاین قابلیت کاربری را فراهم آورده است.

در پاسخ به نیاز سازمان‌های تجهیز محور به ابزاری چابک برای ثبت سیار داده‌های عملکردی تجهیزات حساس و مهم توسط اپراتور‌های بهره‌برداری و تولید، این راهکار پویا در شرکت پگاه آفتاب طراحی و توسعه یافته است. با استفاده از لاگشیت پگاه آفتاب کارکنان مجاز با استفاده از هر نوع تلفن همراه هوشمند و یا هندهلد‌ صنعتی اندرویدی قادرهستند داده‌های مربوط به لاگشیت های تخصیص داده شده و از پیش طراحی شده را مقداردهی کنند. در این فرایند امکان بهره‌گیری از تکنولوزی NFC برای تصدیق حضور کاربر در محل تعیین شده و بعنوان مجوزی برای مقداردهی لاگشیت‌ها میسر می‌باشد.

 

برنامه-اندرویدی-لاگ-شیت-پگاه-آفتاب

برنامه-اندرویدی-لاگ-شیت-پگاه-آفتاب-۷۵۰×۶۳۵

 

نرم افزار لاگشیت پگاه آفتاب حاصل بیش از دو دهه تجربه پگاه آفتاب درطراحی، توسعه و نگهداشت راهکارهای نرم‌افزاری تخصصی با رویکرد فرایندی برای صنایع زیر ساختی کشور و بالاخش در حوزه مدیریت نگهداشت دارایی‌های فیزیکی و نگهداری و تعمیرات می‌باشد.

این سیستم امکان دسترسی سریع و آسان به داده‌های جمع‌آوری‌شده و همچنین امکان تحلیل داده‌ها و استفاده از آن‌ها در روتین‌های صدور درخواست‌‌کارِهای بابرنامه (PM, CBM, PdM) را برای مدیران نگهداشت فراهم می‌کند. هم‌چنین نرم‌افزار لاگ‌شیت پگاه آفتاب تمام فرایند ثبت تا اشتراک گذاری و کاربردی‌سازی مقادیر پارامترهای عملیاتی تجهیزات را در قالب یک پلتفرم یکپارچه و به صورت مکانیزه فراهم آورده است به گونه‌ای که سازمان با استفاده از آن می‌تواند تمام چرخهٔ طراحی، ثبت، انتقال اطلاعات، بازخورد و بکارگیری برگه‌های لاگ‌شیت و مقادیر پارامترهای آن‌ها را به‌صورت کاملاً دیجیتالی و یکپارچه به انجام برساند.


نظر بدهید

1500 کاراکتر باقیمانده

تعداد نظرات0

خبرنامه پگاه آفتاب

برای دریافت جدیدترین مقالات و مطالب پایگاه دانش پگاه آفتاب ایمیل خود را وارد کنید.