پروژه استقرار و پیاده‌سازی راهکار لاگشیت هوشمند پگاه آفتاب (ثبت، ذخیره‌سازی و تحلیل داده‌های عملیاتی تجهیز) در پتروشیمی آرین متانول آغاز شد.

با استفاده از این راهکار و با نصب اپلیکیشن اختصاصی اندرویدی لاگشیت پگاه آفتاب، فرایند ثبت و ذخیره‌سازی پارامترها و داده‌های عملیاتی تجهیزات در پتروشیمی آرین متانول به صورت سیار و دیجیتالی روی هندهلد‌های صنعتی یا تلفن‌های هوشمند کارکنان امکان‌پذیر خواهد بود.

دیجیتالی‌سازی این فرایند که تاکنون دستی و مبتنی بر فرم‌های کاغذی بوده است؛ و استفاده از این داده‌های سیستمی، نقش مهمی در بهینه‌سازی مدیریت و پایش تجهیزات و کارکنانِ حوزه‌های بهره‌برداری و نگهداشت خواهد داشت. به شکلی که این داده‌ها می‌توانند پایه و اساس تصمیم‌گیری در خصوص برنامه‌ریزی نگهداشت دارایی‌های فیزیکی قرار گیرند.

نرم افزار لاگشیت پگاه آفتاب

نرم افزار لاگشیت پگاه آفتاب

 

در صنایع تجهیز‌محور از جمله صنعت پتروشیمی، ثبت پارامترهای عملکردی تجهیزات به صورت روتین و در بازه‌های مشخص شبانه‌روزی اهمیت فراوانی دارد و یکی از وظایف اصلی بهره‌بردار لاگ‌برداری دقیق از این پارامتر‌های عملکردی است. هم‌چنین دسترسی سریع و انتشار این مقادیر ثبت‌شده بین افراد و تیم‌های مرتبط با بهره‌برداری و نگهداشت به خصوص در زمان حوادث و محدودیت‌ها اهمیت زیادی در سازمان دارد. پتروشیمی آرین متانول با استفاده از راهکار لاگ‌شیت پگاه آفتاب قادر خواهد بود این فرایند بسیار مهم را با کم‌ترین دخالت انسان با دقت بالا به صورت دیجیتالی و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

برخی از منافع استفاده از راهکار لاگ‌شیت پگاه آفتاب برای صنعت پتروشیمی به شرح زیر است:

  • استفاده از انواع دستگاه‌های اندرویدی مرسوم برای جمع‌آوری داده
  • جستجوی برگه‌ها و اطمینان از حضور فیزیکی در محل با استفاده از فناوری NFC تعبیه شده در راهکار
  • تبادل داده بین هندهلد و سرور به صورت وایرلس
  • ارائهٔ هشدارهای لازم و آنی به کاربر (هنگام حضور اپراتور در محل تجهیز و ثبت اطلاعات لاگ‌شیت و چک‌لیست‌ها توسط او) در صورتی که اطلاعات وارد شده در محدودهٔ آلارم باشد (سیستم خود‌کنترلی)
  • توزیع اطلاعات به صورت فرایندی و بلادرنگ بین افراد مشخص شده از طریق داشبورد‌های راهکار

 

پتروشیمی آرین متانول

پتروشیمی آرین متانول

 

پتروشیمی آرین متانول که به تازگی به بهره‌برداری و به مرحلهٔ تولید متانول رسیده است، با ظرفیت تولید سالانه ۱۶۵۰ هزار تن به‌عنوان یکی‌ از واحدهای صنعتی هلدینگ باختر در عسلویه واقع شده است.

هلدینگ پتروشیمی باختر یک شرکت مادر تخصصی در زمینه ساخت و راه‌اندازی واحدهای پتروشیمی و به‌طور خاص واحدهایی با محصولات در زمینه پلی اتیلن است.

 

 


نظر بدهید

1500 کاراکتر باقیمانده

تعداد نظرات0

خبرنامه پگاه آفتاب

برای دریافت جدیدترین مقالات و مطالب پایگاه دانش پگاه آفتاب ایمیل خود را وارد کنید.