پروژه استقرار راهکار لاگشیت پگاه آفتاب در شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر با همکاری تیم مشترک استقرار پگاه آفتاب و واحد فناوری اطلاعات این شرکت آغاز شد.

بهره‌برداری از راهکار لاگشیت در شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر موجب می‌شود جمع‌آوری داده‌های عملیاتی تجهیزات به صورت سیار، کاملاً دیجیتالی و یکپارچه، تحت اپلیکیشن اندرویدی پگاه آفتاب انجام شود. هم‌چنین این شرکت با استفاده از این راهکار امکان بهره‌برداری بهینه از داده‌های عملیاتی تجهیزات در مانیتورینگ و پایش وضعیت عملکردی تجهیزات و برنامه نگهداشت دارایی‌های فیزیکی را خواهد داشت.

شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، یکی از مجموعه‌های مهم صنعت فولاد ایران است که سالانه ۳.۷ میلیون تن آهن‌اسفنجی به روش میدرکس و ۳ میلیون تن فولاد به روش اسلب نازک و نورد ورق گرم جهت تولید انواع ورق‌های کیفی و تجاری تولید می‌کند. این شرکت که بزرگ‌ترین عرضه‌کنندهٔ آهن اسفنجی ایران است، رتبهٔ ۳۹ در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایران در سال ۱۴۰۱ را در اختیار دارد.

شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر بزرگ‌ترین عرضه‌کنندهٔ آهن اسفنجی ایران است

شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر بزرگ‌ترین عرضه‌کنندهٔ آهن اسفنجی ایران است

راهکار لاگشیت پگاه آفتاب، نرم‌افزاری هیبریدی (با امکان کاربری روی دسکتاپ و اندروید) است که کل فرایند ثبت تا گزارش‌گیری و کاربردی سازی پارامترهای عملیاتی تجهیزات را در قالب یک پلتفرم یکپارچه و به صورت مکانیزه فراهم می‌آورد.
این راهکار که با تحلیل همهٔ روش‌های لاگ‌برداری توسعه یافته است؛ باعث می‌شود تا سازمان بهره‌بردار تمام چرخهٔ طراحی، ثبت، انتقال اطلاعات، بازخورد و به‌کارگیری برگه‌های لاگشیت و مقادیر پارامترهای عملیاتی تجهیزات را به صورت کاملاً دیجیتالی و یکپارچه به انجام برسانند.

نرم افزار لاگشیت پگاه آفتاب

نرم افزار لاگشیت پگاه آفتاب

لاگ‌شیت پگاه آفتاب به شکلی طراحی شده و توسعه یافته است که بهره‌برداران بدون محدودیت و بدون وابستگی سخت‌افزاری به پگاه آفتاب یا هر شرکت دیگری، بر روی هر دستگاه‌ هوشمند صنعتی و غیرصنعتی، که مجهز به اندروید ۵ به بالا باشد، بتوانند از اپلیکیشن استفاده نمایند.

امکانات و قابلیت‌های راهکار لاگشیت

امکانات و قابلیت‌های راهکار لاگشیت

برخی از امکانات راهکار لاگشیت به شرح زیر است:

  • تخصیص پارامترهای عملیاتی تجهیز به ازای کلاس تجهیز و ارث‌بری آن به تجهیزاتی مرتبط به کلاس
  • تخصیص مستقیم پارامترهای عملیاتی به تجهیزات در ساختار درختی تجهیز
  • تعریف انواع پارامترهای عددی لحظه‌ای و عددی شمارشی
  • تعیین محدوده مجاز, محدوده آلارم و محدوده تریپ برای پارامترهای عددی لحظه‌ای
  • تعیین مقدار افزایش طی دوره برای پارامترهای عددی شمارشی
  • تعیین رقم سرریز کنتور به ازای پارامترهای عددی شمارشی جهت محاسبه مقدار نهایی در هنگام ثبت وضعیت سرریز شدن کنتور در هنگام مقداردهی برگه‌های لاگ شیت
  • طراحی الگوی برگه‌های لاگ‌شیت براساس پارامترهای عملیاتی تجهیزات
  • طراحی برگه‌های لاگ شیت موردی و دوره‌ای با امکان تعیین تاریخ شروع دوره و تناوب آن بر حسب دقیقه، ساعت و روز
  • طراحی فرایند ثبت، بررسی و تایید نهایی مقادیر لاگ‌شیت
  • تعیین ایستگاه‌های صدور متفاوت برگه‌های لاگ‌شیت به تفکیک هر الگوی برگه

نظر بدهید

1500 کاراکتر باقیمانده

تعداد نظرات0

خبرنامه پگاه آفتاب

برای دریافت جدیدترین مقالات و مطالب پایگاه دانش پگاه آفتاب ایمیل خود را وارد کنید.