#گرایش ۴

پردازش لحظه‌ای رویداد

در سال ۲۰۱۸، سازمان‌ها استراتژی‌های خود را با تمرکز حداکثری بر روی بهره‌وری عملیاتی و ابزار‌های پردازش و تحلیل لحظه‌ای داده‌ها در مقیاس‌های کلان بنا کرد‌ه‌اند. به همین دلیل است که سیستم‌هایی که توانایی پردازش لحظه‌ای و یا نزدیک به آن را در پردازش رویداد‌ها دارند سهم بیشتری از بازار خواهند داشت. درک رویداد‌ها و رویدادهای شروع‌ به کاربران کمک می‌کند تا الگوهایی با رفتاری خاص تعریف کنند، تا به واسطهٔ آن‌ها، مشکلات، گلوگاه‌ها و فرصت‌ها را در میان زنجیرهٔ پیچیده‌ای از فرایند‌ها و رویداد‌ها شناسایی کنند.

این امر سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به تحلیل دستی الگوهای رفتاری و با کاهش قابل ملاحظه‌ای در هزینه‌های عملیاتی، دریافت روشنی از فعالیت‌های اصلی خود کسب کنند. پشتیبانی از پردازش لحظه‌ای رویداد با عناصر مکمل در پلتفرم توسعه کم کد مانند: پردازش رویداد محور، تحلیل پیشبینانهٔ لحظه‌ای و مدیریت تصمیم‌گیری‌های عملیاتی باعث تسهیل در طراحی فرایند‌های مشتری محور می‌شود.

درک رویداد‌ها و رویدادهای شروع‌ به کاربران کمک می‌کند تا الگوهایی با رفتاری خاص تعریف کنند تا به واسطهٔ آن‌ها، مشکلات، گلوگاه‌ها و فرصت‌ها را در میان زنجیرهٔ پیچیده‌ای از فرایند‌ها و رویداد‌ها شناسایی کنند.

۵ گرایش اساسی BPMS‌ ها برای تحول دیجیتال در سال ۲۰۱۸ (قسمت ۳)

۵ گرایش اساسی BPMS‌ ها برای تحول دیجیتال در سال ۲۰۱۸ (قسمت ۲)

۵ گرایش اساسی BPMS‌ ها برای تحول دیجیتال در سال ۲۰۱۸ (قسمت ۱)

با چهار الگوی اصلی معماری اطلاعات (Stream Ingestion فروبری جریان داده Stream Ingestion، پردازش لحظه‌ای رویداد با زمینه خارجی Real-Time Event Processing with External Context، پردازش لحظه‌ای پارتیشین‌بندی رویداد Event Partitioned Processing و Complex  Topology for Aggregations or ML)، بازار، فناوری‌های بیشتری را برای شناسایی الگوهای خاص طراحی خواهد کرد.

موارد مورد استفاده در پردازش لحظه‌ای رویداد:

فروش مکمل: یک پیشنهاد تخفیف ویژه ارسال کنید ( از طریق پوش نوتیفیکیشن بر روی گوشی‌های همراه)

تعویض ترابری: واکنش فعالانه به رویداد‌های رخ دادهٔ پیش‌بینی نشده در حوزهٔ ترابری مانند ترافیک، حوادث و یا شرایط خاص آب و هوایی

بازیابی موجودی: طراحی برنامهٔ حمل و نقلی بر مبنای انتظارات مشتری، اثرات بیرونی، الگوهای رفتاری و حمل موجودی‌ای خاص از انباری خاص


نظر بدهید

1500 کاراکتر باقیمانده

تعداد نظرات0

خبرنامه پگاه آفتاب

برای دریافت جدیدترین مقالات و مطالب پایگاه دانش پگاه آفتاب ایمیل خود را وارد کنید.